در گذشته ای نه چندان دور، ساده ترین راه برای شروع یک کسب و کار یا انتخاب شغل گذراندن دوره های دانشگاهی و کسب درجه های دانشگاهی چون کارشناسی یا سایر مقاطع محسوب می شد. گرچه امروزه نیز گذراندن مقاطع تحصیلی دانشگاهی بسته به اهداف فردی ممکن است ضروری باشد ولی در کنار این امر انتخاب و گذراندن دوره های کوتاه مدت افراد را با دنیای کسب و کار نزدیک تر می کند و با انتخاب هوشمندانه و هدفمند می تواند سبب موفقیت، تفکر و گسترش دیدگاه بهتر در زندگی کسب و کار و آینده شغلی فرد گردد.

همچنین دریافت گواهینامه و مدارک تخصصی لازم در این راستا شخص را سریعتر به اهداف خود نزدیک خواهد نمود.

لازمه موفقیت در دنیای کنونی :

  1. هدف مندی در برنامه زندگی و کار با مطالعه و بررسی شخصی و شناخت شخصیت شغلی
  2. گذراندن آموزش های لازم و پایه ای جهت رسیدن به هدف و بقا در شغل آتی
  3. چند مهارتی بودن به مفهوم یادگیری چندین مهارت اصولی زیرا امروزه کارفرمایان بدنبال جذب افراد چند مهارتی می باشند و از سویی نیازمند یک کارآفرین دانستن و توانائی بکار بستن چندین مهارت می باشد.

 

بنا به نیاز جامعه مؤسسه آموزشی آفتاب پارسه برنامه ریزی مهارت های شغلی درزمینه خدمات مهمان نوازی، هتلداری و غذا و نوشیدنی و صنعت کتیرنگ را نزدیک به دو دهه آغاز نموده است و فراگیران پس از گذراندن دوره های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه های مهارتی معتبر خواهند بود.

نوع گواهینامه ها یا دیپلم های ارائه شده بسته به انتخاب فراگیران عبارتند از:

  • گواهینامه certificateمعتبر گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به زبان فارسی
  • گواهینامه certificate معتبر دانشگاهی از سوی دانشگاه شیراز (به دو زبان فارسی و انگلیسی)
  • گواهینامهcertificate آکادمیک از سوی مؤسسه آفتاب پارسه (به دو زبان فارسی و انگلیسی)
  • دیپلم آکادمیک Diploma از سوی مؤسسه آفتاب پارسه (به دو زبان فارسی و انگلیسی)

 

موارد لازم جهت دریافت گواهینامه ها یا دیپلم:

  1. انتخاب دوره یا ترم های مورد علاقه و نیاز فراگیر
  2. گذراندن دوره یاترم ها
  3. شرکت در امتحانات پایان ترم یا دوره
  4. تکمیل مدارک لازم ثبت نام
  5. صدور گواهینامه یا دیپلم

 

 

اطلاعات عمومی مدارک تحصیلی :

در اینجا جهت اطلاعات بیشتر فراگیران به تعاریف و تفاوت های انواع مدارک تحصیلی می پردازیم که در واقع تفاوت اصلی در مدت زمان سپری کردن دوره های آموزشی می باشد.

  • مدرک تحصیلی درجه ای Degree : شامل گذراندن دوره های تحصیلی در مقاطع کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد و یا دکترا در دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی می باشد که زمان سپری کردن این مقاطع تحصیلی طولانی ترین مدت زمان آموزش می باشد(2الی 12سال)
  • گواهینامه Certificate: دوره های گواهینامه ای مدت زمانی بین 3 ساعت الی چندین ماه را دارند و این دوره ها را می توان در کنار مقاطع تحصیلی دانشگاهی نیز گذراند.
  • دیپلم Diploma: برنامه های دیپلم برنامه درسی عمیق تری نسبت به گواهینامه دارد و زمان سپری کردن این دوره ها بین 900الی 1200 ساعت آموزشی می باشد.